Jossan Freje har fått mail igen

 Efter inte minst en annorlunda upplevelse, en tidig morgon i Uppsala, kunde jag bara inte låta det vara. En mer eller mindre påtvingad färd dit, en efter-middag-rundtur med en normal sjukresa fick man träffa en läkare inom psyk.

 

 Utmaningen till en början blev att skruva hans lilla twistade hjärna. Uppdraget enkelt utfört. Visst det står i journalen att rent hypotetiskt, om jag har beslutat mig vara suicider så spelar det mindre roll om jag var där en timme eller en månad. Enkelt att utföra vid hemkomst vilket som.

 

 Hemfärden blev mer intressant. Fanns ingen sjukresa att boka vid den tiden och valen var enkla. Övernatta på en sluten avdelning med avtändande narkomaner vs alternativ transport. Visste dock inte vad jag gav mig in på och hade det varit i dagens erfarenhet hade jag nog valt narkomanerna.

 

 
En vit gammal rostig Merca Sprinter diesel från typ -93 med urmonterade baksäten.
 

 

  Så kallat fastspänd på golvet där bak flög man omkring som en pinnbollkula under färden med totalt ovetande ”chaufför”. Den civila sjukresan med en halvfet svettstinkande grek kan omöjligt vara första gången.
 

 Har snokat lite i Landstingets transporter, inte för mycket för då mörkar de men jag tror inte det jag hör….

 

 Andra känner till denna typ av transport. I stället för en sjuktransport med en sköterska bak, med alla hjälpmedel, väljer man att skicka cancersjuka patienter som kött-transporter mellan sjukhus

 

 

Tack för att man kan tänka/rapportera klart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)