God Sen Morgon.

 Har tjuvstartat årets påskfirande. Ok det kanske låter stort vilket det inte är. Kan jag lova. Vakna med ett ryck och insåg att klockan var över sju. Försovit mig!??? Till vad?? Icke då men känslan finns där när man har som vana att vara uppe vid tre på ”morgonen”. Är inne på min andra nymalda kopp Java för att lugna ner nerverna från dessa få men mycket intensiva, rent småsjuka mardrömmar.

 
 

Stressen kommer nog av att jag inte tänker göra som i Jul-helgen. Sitta instängd, helnykter, ensam utan någon julmat alls. Nixpix.

 

 Nu har jag planer.

 

Äggen kokade. Maxi kommer med det saknade för att kunna göra, en i min världs mått, en mycket enkel kvällssupé och tvårätters till morgonens sill-tallrik/ Janssons med köttbullar. Lunch fixad. Allt kommer serveras med väl kylt påsköl.

 

 

  Visst jag kommer sitta ensam, småstirrandes genom fönstret men man ska se det från den positiva sidan. Behöver inte upp tidigt, duscha, klä på sig samt åka iväg varje dag.
För att inte nämna städa.
 

Kommer med största sannolikhet spendera hela påsken hemma, logiskt egentligen men enbart klädd i Boxer o T-shirt. Inget dukande av tre rätters, tre dagar till tre personer heller.

 

 

GLAD PÅSK!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)