Fundersam

Sitter i min godan ro efter en sen frukost och bläddrar lite bland mina recept. Stannade upp ett tag vid rekommendationen att hålla koll på frityroljan med en ”hushållstermometer”??? Rent logiskt måste det vara köttermometer de menar men vid lite eftertanke…  Blev helt enkelt tvungen att Googla hushållstermometer & döm av min förvåning. En pryl som jag inte har lr aldrig haft. Tydligen så har jag ett smärre bristande utbud av termometrar i mitt hushåll.

 

 
 Har dock klarat mig på den ”magra” tillgång men nu skall shoppas. En ny analog inomhus med hygrometer, en digital ”hushållstermometer” och en för feber.

'

Nu kommer jag vara redo om Ryssen kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)