Slutinstallation av fiber skedde i julveckan.

 Blev informerad att när jag har den nya routern var det bara koppla den till väggen i vardagsrummet och vänta på startsignal. Sagt och gjort men inget hände. Nu när första fakturan kommer från leverantören så kopplades det på 29 dec?? Efter en liten diskussion med dem så visade det sig att det fattas en nätverkskabel. Kommentaren från leverantören var: Ja de brukar glömma den????? Väldigt logiskt nu när jag tittar upp på anläggningen men fick order att enbart koppla in routern o vänta.

 

*SUCK*

 

 
 Såååå nära men åndå så långt bort
 
 
Hade balansen funnits någorlunda hade jag givetvis ställt mig på en stol o koppla in lägenhetens uttag själv men nu återkommer jag till det bekymmer jag hade med brandvarnaren. Jag når helt enkelt inte. Kommunens byråkrati säger att de inte får hjälpa till. Leverantören kan men kommer ta en kostnad pga de inte gjort fel. Grannen är inte aktuell för.. Sk blottningsolyckan. Det får helt enkelt bli installationsfirman som får sätta sig i en bil, köra ca 5 mil enkel resa enbart för att koppla in en nätverkskabel de glömde.

 

 Ironiskt att värden lovade att övergången från kabel till fiber skulle ske helt bekymmersfritt. Vill inte riktigt hålla med om det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)