Ofrivillig striptease.

 Är lite villrådig hur man skall hantera situationen som jag hamnat i. Ja är mycket tacksam för hjälpen jag fick och har redan bett om förlåt men ändå känns det som ett ouppklarat fall. Är som få vet en halvnudist i mitt hem. Med andra ord boxer o t-shirt. Sugen på kvällsmat slängde jag in strips och bröd i ugnen. Starta pannan med en klick smör för att steka en burger och ett ägg.  Ca 20 sekunder senare, runt 19:00 startar brandvarnaren, igen.

 

 Detta är tredje försöket av min hyresvärd att montera en varnare. Första satt direkt bredvid köksgaveln i hallen som starta av att jag hade något i ugnen. Nr 2, samma plats.

 

 

 

 Ny modell, starta om man klicka i smör i en varm panna. Klaga och de kom och mätte suget i ventilen i köket och på toan. Fungerade som det skulle vilket jag protestera mot. Trots stängd toa-dörr gick stekoset från kök via hall och ut via toan. Nr 3, en meter längre in i hallen??? Var med vid installationen och jag åter påpeka att det inte kommer att spela någon roll var d placerar den i hallen. De lovade att det kommer att fungera.

 

 

  Även om det inte brinner så kan det handla om sekunder innan grannar larmar om man inte får tyst på skiten. Hämta en köksstol men sen då… Klarar knappt att stå på golvet utan att stötta mig mot väggar och ramla omkull. Invänta en onödig och kostsam brandkår bara för att hyresvärden är envis???

 

 

 Såg att söta granntösen står i trapphuset och tittar mot min dörr. Kände att jag måste öppna dörren och förklara att jag inte kommer att nå till taket och hon som go granne kliver upp på stolen, monterar ner den och det blir tyst. Tack och förlåt, minuten senare allt frid lr? Näh....

 

 Glad för en gång skull att jag knappt tar mig ut ur lägenheten så jag slipper bemöta henne. Saken hör till att jag hade t-shirt och… Ja just det, i stressen uppmärksammade jag inte ens avsaknaden av boxershortsen. Upptäckte det när hon hade lämnat platsen. Hur kan det ens hända? Menar jag bor i boxer. Det enda stället jag inte har det är i duschen/muggen.

 

 Det är nog bara inse att jag numera kommer vara den förvirrade karln som bjuder in granntjejer och blottar sig.

 

 

 

Tack Solporten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)