Lyckades pajja dagen

Ens favoritsysselsättning är av en utrotningshotad konst. Timmar kunde flyga förbi med endast råvaror som sällskap. Med en trerätters som mål knatade jag nog en mil sammanlagt mellan kyl, spis och skafferi. Tider förändras dock. Dagens bittra sanning är att jag skall skratta mig lycklig om jag lyckas sitta på en stol, en kvart utan att ramla.

Att kosten kan påverka hälsan köper jag men att det även är tvärt om…

 

 Dagens enkla middag, på en stol, fick bli en Ost & Broccoli paj serverad med en vinägrettbadad rödkålssallad. Ingen trea men gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)