Kontakta sjukan

 Den nära bekanta som lades in strax innan nyår ligger kvar och tyvärr av egen erfarenhet är det aldrig ett gött tecken att de vill hålla en. Så även i detta fall, visade det sig. Inlagd för värk och svullnad i benen men i nästan två veckors tystnad så var jag tvungen att ringa avdelningen.

 

  Med en blandning av oro och en viss nyfikenhet så kröp det fram efter samtal med patient och dess sjuksköterska. Cancer! Frågade hur allvarligt det var men fick bara ett luddigt svar om att de nyss upptäckt det. Planerade insatser talar dock sitt tydliga språk. Strålbehandling i början på nästkommande vecka under planering för operation. Inga bra tecken direkt.

 

 
 Jag begär inte mycket men nu börjar det nästan bli lite för mycket. Att min hälsa svävar någon bortom har jag vant mig med men att det tydligen, kommit på tal på sjukan, så började frågorna från mig till sjuksköterska vända till en mer hälsointervju på mig.
 
 Ja. Jag har fått ett flertal ep-anfall pga mycket starka meds mot sömnbesvären vilket olyckligt slutade med ett fall/slag mot bakhuvudet, hjärnskakning och en erfarenhet rikare att som 40+ behöva lära sig stå o gå igen.

 

 Om man räknar bort Landsting o kommun så har jag ytterst få kontakter. Accepterar tillvaron men att ses enbart på sjukhus… Slumpen? Det är det väl men jag har t.o.m. varit rumskamrat med en vän på Ackis. De får räcka. Tänker inte ligga på samma avdelning med min dödssjuka närstående.

 

 

För info så var jag faktiskt utomhus den 11: e. (December)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)