Grannen måste skämta

 När man flyttar in i en ny lägenhet vill man anpassa den och göra den till sitt eget hem. Det gör väl alla. Att man väsnas lite hör till och i princip alla accepterar det men jag börjar att bli lite nyfiken nu. Hur det ser ut där inne. Vad det är han monterar upp på väggarna som kräver slagborr och plugg hela tiden. Han har borrat i väggarna från och till i fyra månader nu. I en liten etta. Han kan knappt ha några fler ställen att borra på tycker man.

 
 Jag är en väldigt tyst granne som har fått en klagan, för 17 år sedan då inflyttningsfesten vara till fem på morgonen men efter det… när jag flytta ut från villan där jag växte upp hitta jag ett centralt gårdshus så det här med lägenhet, grannar tätt inpå var helt nytt för mig. Lärde dock mig snabbt att man bara hälsar på varandra i trappan. Om ens det. Har faktiskt inte haft en enda granne som ringt på dörren på alla år så att gå och ringa på hör till allra högsta grad till ovanligheten. Men snart så måste man agera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)