GOTT NYTT ÅR!

Välkommen 2024!

 

 

 Årets sista glögg under gräddningstiden.

 

 

 

 Nybakat till skagen.

 

 

 

 

 Givetvis fördrink, sittandes, medan ungen gjorde sitt.
 

 

 

 

 Toast med hembakt, egen majo m.m.
 

 

 

 

 Kycklingfilé med Hasselbacks och gräddsås som pyntats med soltorkade tomater o gräslök.

 

 

 

Ändå rätt nöjd med tanke på att nästan allt gjordes sittande vid köksbordet utom bryning av filen o smörstekning av brödet. Satt även på golvet för att kunna ösa hassel o hålla lite koll på filen som togs ut vid 68 så den fick vila till 72. Nu e skiten över o jag hoppas för guds skull att min balans kommer tillbaka detta år för jag vette fan om jag orkar krypa, isolerad i min egen bostad, ett år till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)