Tänk vad saker kan komma samman

 Just precise när jag skulle uppdatera bank-id så misslyckades jag av någon oförklarlig anledning.

No problem om man kan koden till banken som jag senast använde för ca 17 år sedan.

 New code på väg som givetvis måste legitimeras ut hos ett närliggande ombud.

No problem om man kan gå. Lite mer komplicerat för mig men det löser sig. Ny kod är lika med ny QR-dosa.

 

 

Verkligen hatar det ordet. Dosa.

 

 Är nog en yrkesskada men ett ord som i princip kan betyda vad f*n som helst. Fjärrkontroll. Mottagare. Nätadapter. Med mera... 

 

 Med ny ”dosa” kan jag logga in för att skapa ett nytt bank-id. Måste säga att bankerna gör det inte lätt för sina kunder & ja, jag vet det är för säkerheten skull. Bara saken den att ca tio minuter efter att min bank-id uppdatering misslyckades så tappade min lappis alla lösenord.

 

 

Nu väcker det misstankar. 

 

 

 

 Har kikat på säker uppkoppling, brandvägg, virusprogram o även letat manuellt efter främmande filer på min bebis.

 

 

 Sista åtgärd så skapa jag nytt lösen på en separat enhet över mobiluppkoppling och lagt tätare intervaller på säkerhetsprogrammen.
 

 

Paranoid?

 

 Nix. Har ju som hobby att leta efter skit/krim på webben och anmäler det så jag befinner mig ofta på mycket skumma o mörka platser. Min förra HP fick ett skadligt program i min oaktsamhet som till sist släckte den helt.

 

 

Soppa är gött!

 

https://www.cancerfonden.se/stod-oss/ge-en-gava


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)