Luftar min Ibanez

 

Inte för att den är välanvänd men historien gör det omöjligt att göra mig av med den. Av något lite konstig och osannolik anledning stötte jag på Joakim JJ Marsh på Akademiska. Han som studerande sköterska och jag som inlagd. Tro mig att det blev mycket snack! Allt från gitarrer, musik, Deep Purple m.m

 

 

Efter ett tag när han fick reda på vad jag hade hemma erbjöd han sig att kika efter i Uppsala, efter något bättre. Sagt o gjort. Nästa pass han dök upp hade han hittat och provspelat denna mycket lätt begagnade Ibanez.

 

 
 

Fanns inget alternativ. Måste ha denna strata som JJ letat upp och dessutom lagt undan. Jäkligt skön men våga inte visa min talanglöshet och framför allt inte när han hade gått in i affären för att hitta ett bra x. Men inget snack från försäljarna.

Jag hade skickat en professionell gitarrist o låtskrivare.

 

 

Nu står den mest som ett minne av detta möte med en av jordens coolaste o bästa gitarrister.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)