En gammal bekant knackar på

  Jag har turligt nog inte mött detta avskrap personligen än men sett det så ofta och av någon anledning verkar det som mötena utplånar sig själva. Det här blir sjunde gången under min livstid varav fyra även mycket närstående. Låt oss ge denna mindre välkomnade bekant ett namn, inte för att jag gillar att hänga ut personer men….  Låt oss kalla hen för ”Cancer”. Hen leder statistiken med 5-1, med mycket nära i min gemenskap 4-0.

 

Jag är inte troende men när man sett detta på nära håll, hur ett liv hjälplöst bara kan tyna bort mitt framför ens ögon. Maktlöst... Suck

 

 
https://www.cancerfonden.se/stod-oss/ge-en-gava
Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)