Vad tiden går

 Kändes som i går hon kom som en ängel från himmeln, förgyllde vår vardag och gav livet en livs-boost utan dess like. Nu sitter man här med en åtta-åring som ännu ger en mer kärlek ens ett liv förtjänar.

 

 

  Ok hon må inte sitta i knäet som i hennes tidiga år men bara se uppväxten, utvecklingen och framfarten ger en mod.

 

 Det är med en tår i ögat att inom snar framtid behöva släppa taget. Sorgen kommer att bli obeskrivlig. Alla minnen som sitter fastetsade kommer att förbli eviga via foton och livserfarenheter.

 

 Nu är det bara att kämpa och vara likgiltig den tid du har kvar. Inte visa den sorg som sakta växer likt ett virus i närståendes kroppar och själar utan förgylla den tid du har kvar. Ge den kvalitet tillbaka som du en gång gav oss.

 

 Att se energin sakta sippra ur ditt liv är och kommer att förbli en kamp vi alla har till mötes. En kamp som ingen vill bemöta men ändå drabbas av. Håll ut. Kära du.

 

 https://www.cancerfonden.se/stod-oss/ge-en-gava

 

 

Håll ut.

 

 

Lappis HP Pettersson

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)