Olyckan

Hade ännu ett möte, sammankomst eller symposium, om ni så vill, igår med Enköpings Kommun. Var bara två veckor sedan senast men vad kan man göra när de inte tar till sig mina behov av hjälp. Visst jag är ju bara 40+ så varför skall jag ha tex hemtjänst? Tänkte dra den historian så kort men rättvis som möjligt.
 
  • För tre år sedan: Läkare pumpa i mig höga doser av den starka medicinen Stesolid
  • Tålde inte meds och hamna som mest tre-fyra ggr på akuten i veckan med ep-anfall
  • Till sist ramla jag rakt bakåt o slog i balanssinnet i bakhuvudet
  • Var tvungen att lära mig gå igen med en mysig hjärnskakning, på ca 3 dagar
  • Efter några månaders rehab kunde jag röra mig hyffsat normalt igen 

Envis som man är så skulle jag prompt kunna ta min nyttiga men dock så viktiga (för sömnen bland annat) timmars dagspromenad varje dag. Slut med att springa upp för trappor eller snöra på joggingskorna. Lyckas ta igen mig efter ett ca halvår. Allt bra kan man tro men NEEEEEEIIIIJJJ! Under hösten 2022 började det bli sämre igen och under våren blev jag mer och mer isolerad. Mitt veckobesök av kommunen ändrades från en promenad till ett hembesök. Till slut kunde Akademiska inte göra något mer än komma, borra sig in o lägga in mig akut. Menade att ingen skall leva som jag gjorde, blodiga knän efter allt krypande och inte varit utanför dörren på fem veckor.
Efter 2 veckors vård i rullstol till en början, som jojjo mellan olika avdelningar allt från intensiv, medicin mfl. så beslutade Ackis att skicka hem mig till mitt enmansboende, tre trappor upp utan hiss. Med hemtjänst och efter lite xtra knöl sjukresetaxi. (De två sistnämnda går det lätt att skiva helt separata inlägg om)
 
DIGNOS!
 
Av alla prover och tester som Akademiska genomförde så är det både av glädje och besvikelse att få reda på att man är 100% fysiskt frisk. Det enda de ser är att hjärnan utsöndrar signaler på att repa sig. Hjärnskada med andra ord. "Sådant kan lång tid" "2 veckor, 6 månader eller resten av ditt liv" "Det kommer att bli bättre" "Det finns inget botemedel"
 
Dessa läkare skulle prova leva mitt liv och tro mig, bara en dag skulle knäcka dessa svin. 40+, inlåst i sitt hem med ett skämt till hemtjänst. En bra dag, att bli uttittad av folk som tror det värsta. Han måste vara full, nu redan på förmiddagen. Att bli stoppad av polisen med samma misstanke m.m
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)