Illa lr

Det är lite intressant hur man icke tänker (tror det är rätt så) när man saknat sömn på nu 23 timmar och att natten till måndagen stal mig på sammanlagda 1,4 timmar med dejten John Blund. Ja jag vet rätta tiden men det är läkares önskemål att jag för sängdagbok. Skumt namn men ni som vet ni vet, ni andra…. Tja ni har uppenbarligen tillgång till the Wilde Wibe Webb eftersom ni läser detta så testa denna otroligt nya och intressanta sida, tror den kallas Google…

Dr Widegren sa i ett tv-program att denna typ av sömnbrist motsvarar ca 1 promille vilket jag kan numera med mycket erfarenhet intyga. Saker som:

 

  • Att stå och pissa gör vi killar, bara för att kunna ”skvätta lite” och reta gallfeber på tösabiten men sedan upptäcka i spegeln att… Fan jag är renrakad och har tydligen fått en brun utan solbehandling. När hände det?

Eller

  • Att ta sig ut till köket för att hämta den där smaskiga prosciutto-mackan man gjort utan att finna den, besviken krypa tillbaka men av sedan en uppriktig glädje finna att den redan har fraktats till sin destination,

Kan hosta ur mig en miljard olika exempel på detta beteende, som nästan kan liknas med Alzheimers.

 

Har ni någonsin gått till ett angränsande rum för att, sådan enkel sak, hämta något och sedan glömt vad? Ta sig tillbaka och komma på vad det var å bege sig till det mystiska rummet bara för att upprepa beteendet? Det kan ta timmar.

Är fullt förstående att min huvud-läkare, Dr Mats är orolig men jag ser det trots allt det lite positivt. Att trycka i sig massa piller är inte ett suicidbeteende utan bara ett försök att få lite sömn. Oftast
 
 
Natti på er som kan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)