Skynda långsamt.

Den slogan har fångat en helt ny betydelse för mig nyss. En liten twist kan man säga. Ni som följer bloggen känner till mina sömnsvårigheter och hur det urartar efter snart tio års bredd. Absolut inte van vid en bra natts sömn men hade en i natt. Vakna med ett ryck och insåg efter en snabb koll på mobilen att klockan var 08:32. Sen till ett hembesök som ibland kan dyka upp redan strax efter åtta på morgonen. Yrvaken rycker jag ut nätsladden till lappen o vinglar ostadigt ut mot köket med viss trygghet av stöttande väggar bara för att inse klockan där är bara halv fyra?

 

Måste byta ut den digitala klockan i mobil till en analog. Uppenbarligen blandar jag ihop 3 o 8 när jag är yrvaken.

 

 
 

God morgon på er BTW


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)