Julstädat.

Har ni någonsin suttit på golvet med arslet och först sopat för att sedan moppat en lägenhet på 58? Rekommenderar inte det. Har arbetat med muskler jag inte trodde fanns ens och är helt dyngsur av svett. Känner mig helt slut och jag anar att det hela kommer göra sig påmind imorgon. Nu kan jag i alla fall vila i ett tretal timmar innan jag ska upp o krypa igen. 

 

 

 En mindre kul men ändå fakta, som jag kika på morgonkvisten är att under november månad har jag lyckats lämna hemmet totalt två gånger. Är garanterat ett nytt rekord som är rätt svårslaget men ska ge det hela ett nytt försök nu i december. Tänkte fuska lite med b.la hem-läkarbesök, stryka Julfirandet och nyår helt. Liksom har inget val heller eftersom kommunen inte beviljar färdtjänst så möjligheterna att färdas någon vart är lika med noll. Inte så att jag vantrivs i min lya men att vara inlåst ofrivilligt, med olåst ytterdörr och med xtremt minimal hjälp tär på krafterna. Men men….

 

Sånt är livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)