Börjar bli lite komplicerat nu…

Tele2 köpte Comhem för ca 4 månader sedan så deras mottagare står endast kvar för alla inspelningar och endast ansluten via HDMI 1 till tv:n.

 Nya Tele2-mottagaren tar bredband via Comhems gamla router genom coaxial i gamla vägguttaget. Nya routern är kopplad till ny fiber som hemtelefon och studion är anslutna till. Väntar på aktivering.

Båda routrarna är startade med WIFI givetvis för man vill inte ha något glapp i bytet. Det ända som saknas är den nya TV-mottagaren som ska kopplas in så snart den kommer.

När det blir klart, om det någonsin blir det, 2 äldre mottagare med inspelningar 1 ny för tv/streaming/inspelningar och en ny router med fiber. Allt snyggt undanstoppat och rensat från onödiga saker o kablar.  Bara fyra fjärrkontroller varav en med röststyrning och Bluetooth. Hoppas inte bara hyresvärden får för sig att ändra igen efter ca 3 månader…

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)