Sitter ledigt idag

Funderar på varför arbetsförmedlingen måste informera A-kassan så att de kan ge intyg till fackförbundet som i sin tur kan löneförhandla med Försäkringskannas handläggare så att jag till slut kan få ut en xtremt låg ersättning på en så pass kort period som en månad. Har suttit med telefon hela dagen, massa olika myndigheter och personer och som det ser ut finns det ingen vettig lösning. Alltid trevligt att slåss om småören som kostar oss skattebetalare 40 gånger mer. Varför betala dessa nötter som ska handlägga allt, med massa handläggningstid när man istället bara kan ge mig summan?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)