Dagens

Efter att färskpotatisen kokat och påbörjat sin svalare period i dess sista dag, fräste jag filén med vitpeppar o salt. Att känna denna arom av smöret i en het panna vill lätt skapa "overdone", så försiktighet var en fokuspunkt. Delandet av den tillsynes avsvalnade roten fick en ivrigt att vilja ge smaklökarna en tur. Innerst inne visste jag att jag inte kunde misslyckas men att bara kasta mig på en fransk potatissallad utan att ens veta exakt vad mitt kyligare skåp kunde erbjuda var en chansning. Kapris, olivolja, egna färska kryddor, fantasin flöda. Medan salladen sakteligen började ta form efterstektes köttet i ugn med lök, äpple och en het bestruken glaze. Dofterna slogs upp i ansiktet.
Mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)