Ny dag med nya tag (kanske)

Allt som skulle göras i går o lite till står på dagens meny.

 

Att inget vettigt blev gjort, däribland Måndagsklubben, är nog inte helt oundvikligt när ens magus starta uppror. Förvånad att mötena inte blir av om jag inte medverkar. Vi är tillräckligt många o har reserver att sätta in. Nåja. Lilla S strök sina planer o kom hit efter första halvlek i jaga-rund-boll-på-gräs-sporten. Sött med lite sällskap när man har en tom kista o något försvagad kropp. Misstänkte att det kunde finnas en baktanke med detta besök o fick det bekräftat vid hennes ankomst. Ny lista med nya regler. Man behöver inte vara hjärnkirurg för att förstå att mycket av mitt gourmetkylskåp inte passar in i min hälsa men att denna mini-Skipper skulle döma ut nittiofem procent av dess innehåll... Vad säger man.

 

 

Jag har ju tidigare i år lagt av med laster som snus, cigg, kaffe o dragit ner på näst intill all starksprit men att ta bort detta. Jag älskar att laga o bjuda på mat. Känna smakerna gifta sig med ett lagom kylt merlot. Min skalle flyter iväg med tankar på vad jag skulle kunna tillreda med det jag har hemma. Jag ärt gjord för mat. Jag slutar inte fast jag är medveten om att jag har ett problem. Kan vara så att hon har rätt men jag vägrar att lyssna o handla efter en plan som en ung liten tös har lagt upp. Tror att min kropp lider av någon form av bulimia men kan nog inte styrka det fullt ut för det finns några kilon för mycket för d.

 

Dax för tvätta, städa m.m Har även en rolig lunchgäst med min fd arbetskamrat som även han har tagit tag i saken o sagt upp sig nu. Kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)