Jag vill ge något liknande till någon jag älskar

Sitter o stirrar på en plyfabit. Den e otroligt varm trots att den enbart håller rumstemperatur. Vänder denna lilla träbit i handen o ser med litet leende hur mallen har ritas med blyerts på baksida. Vilket arbete denna person har lagt ner på att forma detta lilla konstverk. Sågmärken som drar en ofrivilligt tillbaka till sin första träslöjd. Dofterna som skapades när man envist försökte brännmärka detta bångstyriga o levande material. Älskar denna gåva o tror inte att den kommer att ersättas. Någonsin.

 

Mitt e mellan Micke

 

 

 

 

 

Thx!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)