Tvättdag =städdag

Vad är det för fel på mig. Kan verkligen inte göra något halvdant när jag väl sätter fart. Har rivit ur varenda garderob i kojan min för att hitta varenda plagg som kan tänkas finnas. Sorterat ur det som är helt o rent för bortskänkes. Slitna påslakan m.m kommer att hamna i garaget som trasor. Gamla arbetskläder ska tvättas o vikas in (tror ja). Jag som bara skulle tvätta lite...

 

Nu har min lya förvandlats till ett klädesinferno som yr av damm som jag desperat försöker att vädra ur med de svaga vindar moder natur kan erbjuda. Jag är fullt medveten om att det inte är möjligt men risken att nysa minskar. Är även medveten om att det här kommer att innebära en hel del arbete efter all tvätt, tork o vikning som väntar under dagen. Viljan överträffar förståndet o innan jag hinner bromsa mig själv för att sätta projektet i en vettig tidsram är det för sent. Nu har jag kanske inte så jättemycket inplanerat de närmaste dagarna men roligare kan man ha när vädret är som det är.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)