Bonga

Kul att min drink börjar få fotfäste rejält nu. Finns tydligen i hela mellansverige numera enligt säkra källor. Allt startade med att jag försökte ragga upp en söt bartender på HC i Sälen -06. Hon var dock professionell o jobbade så jag övertalade henne om att vi två skulle skapa en ny drink som skulle sälja som fan. Vi labbade o diskuterade fram efter min egen smak en syrlig äppeldrink som inte var för sötsliskig. Efter lite snack kom vi fram till att den skulle heta Bonga. 2 år senare blev jag faktiskt förvånad när jag såg att den fanns att köpa på Stureplan o nu tydligen lite överallt. Kul. Finns lite olika variationer men här kommer originalet:

  • 2cl Bacardi appel
  • 2cl appel sours
  • 5cl sour
  • 5cl Guanabanajuice

Skaka & Toppa med Fanta

Kommer inte glömma henne tack vare den fantastiskt fina blomman hon rita till mig på receptet.

*PUSS*

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Micke

…är ett namn som betyder gudomlighet, kärlek och närhet. Grekiska gudar följde alltid den store Mickes lagar till hundra och vilket kunde bestraffa sig vid avvikelser. Latin: MickesVerklusGalus har givet mig förkortningen och betyget MVG vilket jag är stolt över. (All denna information är tagen från en säker källa men sprid inte den för jag kan ha "bräddat" det lite)